tisdag 29 juli 2008

Nostalgitripp






Cyklade iväg med svägerskan och brorssonen till grannbyn där Lena öppnat café i ett av sina gårdshus (som också sägs vara första skolan i byn). Jag blir så imponerad av hennes skaparkraft och goda smak. Det var en riktigt nostaligtripp till någonstans av början av förra seklet. (eller kanske ännu längre tillbaka?) Som syns på bilderna är det gjort fint både ute och inne.
Jag publicerar lite bilder och så får de tala mer än orden. Varje tisdagkväll har hon öppet och jag glömde fråga om övriga dagar men blir du sugen på att åka till henne och njuta lite av förträffligt fika i en gammaldags miljö så hör av dig ska jag kolla bättre med öppettiderna.
Bilden på fikabrödet är bara en liten del av allt hon hade..! Det gäller förstås även miljöbilderna.

6 kommentarer:

Min Verden sa...

Oj - så fint du har det :) Takk for hyggelig kommentar. Gård = gård, hage = trãdgård :) Hos meg går gården og hagen nærmest i ett. Vi utvider litt for hvert år :) Hanne

Gårdsromantik sa...

Men ser att jag missat en massa här. Har fullt upp med att fixa i huset.

Nu blir jag nyfiken - har de öppnat cafe i Ale?

Det såg mysigt ut.

Kram Maud

Mer av allt sa...

Vilka mysiga bilder! Var finns detta fik?

Ha det bra trots att sommarvärmen försvann!

A home far away sa...

Oj hopsan så många fina detaljer du visar, härligt fina!

Ha en fin söndag!
/Gunilla i Singapore

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad mycket fint! Ta mig med till det där caféet är du snäll! ;-)

Skomakartummen sa...

Gud vilket mysigt fik, synd att det är lite långt från mig. Gillar tanken/citatet du hade skrivit på din profil. kram sari