tisdag 29 juli 2008

Gjuta i betong


Förra året provade mina kompisar och jag att gjuta i betong för första gången. Med hellyckade resultat. Vi var alla nöjda med det vi åstadkommit. Krukor, trädgårdsprydnader, fågelbad i rabarberblad m.m. Vi har planer på att prova göra sittbänkar också, men dithän har vi inte kommit ännu. Idag gjöt jag med svägerskan, hade ett gigantiskt rabarberblad som jag använde som mall, sedan räckte bruket till en liten "kula", och ett hjärtformat fågelbad också, eller om jag planterar taklök i den kanske.
Här hade jag tänkt lägga ut en bild över hur det såg ut när vi skapade/geggade men bildprogrammet vill inte samarbeta ikväll. Jag har gjort precis som jag brukar så jag förstår ingenting men jag konstaterar faktum och så får det bli ett inlägg med bara ord idag.

Inga kommentarer: