måndag 28 juli 2008

Sommarkväll i stugan

Nu är det längesedan jag skrev något inlägg och massor av saker har förstås hunnit hända. Har haft en minisemester med goda vänner och skrattat i två dagar för att det var så himla roligt och trevligt!
Har också skickat iväg barnen på scoutläger, blir säkert en höjdare för dem (mindre kul för en hönsig mamma)!
Min barndomskompis kom ikapp och fyllde 40 hon också, så vi firade henne hemma på deras gård i Boden. En härlig sommarkväll och vi satt ute och åt god mat, sjöng, tävlade i lag och hade allmänt trevligt.
Jag har ätit surströmming med grannen, tänk att det är så gott! Och så har jag varit några dagar i stugan hos mina föräldrar och det är därifrån bilden kommer. Vi tog båten ut på älven för att spana in bävrar, en hann vi se men man såg inte vad det föreställde på bilden så jag väljer att publicera den här på Haradsbron i stället, med solen på väg ner.

Med den här utsikten har jag vuxit upp, är det då konstigt att jag är en obotlig romantiker?


Växterna hemma på gården fortsätter att avlösa varandra, just nu är det bland andra min svarta stockros som blommar. Hade glömt vilken färg jag valt så det blev en skön överraskning.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Susanna!
Roligt att dina också är på läger. Tur tycker jag att det är så nära hem och det är lägerpremiär för våran äldsta tjej...