måndag 14 juli 2008

Dvärgschersmin

Ljuvlig doft och vackra blommor.


Planterade busken så nära sittplatsen jag kunde, tyvärr har gullstavarna tryckt den lilla åt sidan så pass att den blivit övertung åt ena hållet. Det får bli en omplantering av "de gula" så snart blomningssäsongen är över.

Uffe sitter i knät och ser med intresse på alla tangenter som guppar upp och ner. Försökte till och med hjälpa mig tidigare men, ja, vad ska jag säga, han kan inte stava ännu, åtminstone inte på svenska;.

Han spinner som en V8 där han ligger i min famn. Vem behöver en man när man har en kille!?!

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja du - jag hade inte riktigt koll på vem den där Uffe var...blev lite orolig ett tag men nu ser jag ju att det är en fjäderlätt kisse - så söt! Jag är allt lite avis på dig också.
Funkar det med Schersmin - dom skall ju dofta så ljuvligt!

Kram Maud

Min Verden sa...

Ja, kanskje du lengter etter Norge, som jeg lengter etter Sverige og vi skal en tur på onsdag og bli noen dager. Turen går til sydsverige som vi også var i fjor. Da ble det litt for kort. I år skal vi noe lenger med telt på lykke og fromme :) Hanne

Gårdsromantik sa...

Förresten - har inte tidningarna varit hos dig ännu?

Kram Maud

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad fin den är schersminen! Krama Uffe från mig! (Skulle inte tjejerna byta namn på honom?)
Ikväll far vi!
kram
/Karin

Stoltzen2012 sa...

Hei,

Takk for komentaren på bloggen min. Veldig koselig :o). Bildene av barna i båten er tatt i havnen i Bergen by. En fantastisk by på vestkysten av Norge, og selvfølgelig min hjemby ;).
Jeg vil anbefale et besøk til byen, og spesielt i mai, juni..Da er det spesielt nydelig her, og med mange turister... Ha en fin dag!!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Fina bilder du visar!
Tagetes skulle jag kanske behöva lära mig plantera men jag tycker de är såååå gräsligt fula, varför vet jag inte? Vanilla ??? är den jag tycker bäst om.
Undrar hela tiden vad det beror på att jag tycker så illa om tagetes?
Stackars blomma.....
Ha det gott
Birgitta

Min Verden sa...

Takk - det var en fin tur. Nå er jeg hjemme igjen. Hanne

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hej! Nu är jag hemma igen! Sitter du fortfarande med Uffe i famn?