tisdag 1 juli 2008

Grönliljan

Nu står den i knopp, grönliljan som jag frösådde
för tre år sedan och som jag enligt experterna skulle få vänta på i sju år. Jag är så glad! Extra glad är jag förstås då liljan jag köpte för några år sedan helt bryskt "trimmades" ner av min kära pappa som i all välmening var här och hjälpte mig. Han trodde det var ogräs och jag hade inte hjärta att vara arg för en mer hjälpsam pappa finns inte. Därom råder inga tvivel!


Förgylld trädgårdstomte på hedersplats;)
Man ska inte prata om vad man aldrig ska göra. Med stolthet i rösten hade jag klarerat för mina trädgårdsintresserade vänner att det sista som skulle i trädgården var en tomte. Naturligtvis uppmärksammades detta otänkta utlägg och sattes på prov när jag fyllde 40. En förgylld tomte och förväntasfulla vänner. Och nu står han där, skiner som solen även idag när det är mulet. Man ska aldrig säga aldrig:)

Inga kommentarer: