torsdag 26 juni 2008

Gammal...

...som en hundraåring känner jag mig när jag försiktigt går runt på gården. Rädd för att halka i det våta gräset, rädd för att slita upp såret, så jag typ av trippar.
Blommorna och gräset uppskattar säkert fukten men jag tror alla väntar på värmen. Det kommer att explodera av färgkaskader då alla knoppar ska spricka ut i fullödiga blommor.

Mina "ogräsrosor"
(jag kallar dem så för de sprider sig överallt:) inte för att jag på något sätt tycker illa om dem - snarare tvärtom, jag älskar doften och färgen, insekterna de drar till sig. När jag kan dricka mitt förmiddagskaffe i deras sällskap, i solen och inandas kraft) har börjat lite grann, likaså lupinerna och aklejorna.




Sex eller sju år gamla rododendron som nästan aldrig trivts hos mig blommar nu så här fint, efter omplantering i söderläge:)














Några elaka sorkar har ätit upp de flesta av mina liljor. Gissa om jag har haft sorg!

Jordgubbsplantorna lovar mycket, titta bara:


På lördag ska det bli soligt! När jag var barn pratade vi om ryssvärmen som drog in över landet och gjorde att till och med Luleälven värmdes upp och blev badtjänlig. Jag saknar ryssvärmen!

Kram

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

WOW så mycket jordgubbar du kommer att få!

Smart att plantera dem i rabatten - mina har bara sol delar av dagen f se om det blir något.

Tänk att du har rododendron - min blev kortlivad!

Trippa nu försiktigt.

Hälsningar Maud

Gårdsromantik sa...

Märks att du är mer stillasittandes nu!
Kul att du blivit mer aktiv som bloggare även om det inte var så kul ett du blev sjuk.

Ha en trevlig fotbollsdag - idag verkar ju vädret bättre...äntligen!

Kram Maud

Hannele på Hisingen sa...

det är också goda C-vitaminrika nypon i vresrosor