måndag 16 juni 2008

Apelblom och pionknoppar


Datorn är frisk från sitt virus och jag har köpt en digitalkamera!
Min prydnadsapel står i blom, rosa blommor mot röda blad. Några få äpplen hänger kvar från ifjol. De är två centimeter stora, eller rättare sagt små och så sura och hårda att inte ens insekterna går på dem;).
Pionerna är i knopp och den nya vita har en knopp som är större än något jag tidigare sett. Vad månde bliva? Min rododendron som fört en tynande tillvaro och placerats om gång efter annan trivs nu, i söderläge(!) bättre än någonsin. Full i knopp även den, får väl tacka förra sommarens myckna regnande...

Om några dagar åker jag till fjälls med familjen, blir spännande att se hur långt våren och sommaren har hunnit där. Myggorna lär ska kläckas efter midsommar så förhoppningsvis klarar vi oss.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Ja! Du är igång igen.
Fint äppelträd med en härlig färg.
Spännande att se hur den pionen utvecklas.

Kram Maud