onsdag 7 maj 2008

Det spirar

För några dagar sedan frösådde jag verbena, hedvignejlika, tagetes, sommarslöja och solrosor och nu syns knappt den bruna jorden av alla gröna små uppkomlingar. Lyckades så bra för några år sedan när jag sådde "i klump" att jag ville prova det i år igen. Det är bara solrosorna som är planterade en och en. De övriga ska få komma upp i klunga. Tre bulliga tageteskuddar istället för, som min pappa uttryckte det; "hej-på-dig-blommor", de som står utställda på rad i en rabatt och tycks vinka till varandra. "Hur har du det därborta?"

Har införskaffat en kompostkvarn men den står kvar i kartongen. Full huggning men ingen ved, hoppas att det är tydligt nog ;). Ni som redan har fattat behöver inte läsa förklaringen nedan:
Jag har väldigt mycket annat att göra förutom att sköta om trädgården.

Har en härlig trädgårdsresa preliminärbokad med en kompis, en annan med syjuntegänget. Det blir en vår och sommar i blommornas tecken - igen.

3 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag måste komma ut till Alvik i helgen, Hjortgården har så mycket fint och jag har inga fotbollscuper jag måste åka på...

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Tack för ett trevligt besök i butiken - alltid roligt att få surra av sig!

Nu måste du pråla på riktigt mycket på jobbet med diddis vackersmycke!

Visst går det bra att jag länkar till dig?

Har letat som en galning - hamnade på en mycket trendig klädesblogg med surtanten - det kunde ju inte vara du!

Det är en djungel i bloggvärlden!

Kram Maud